BITE – Introduction of new business model into European contemporary art operators to generate new young audience

BITE – Introduction of new business model into European contemporary art operators to generate new young audience

01/08/2019

Носилац пројекта: Association BUM, Република Србија
Backslash, Шпанија
Color media communications, Република Србија
Connect international, Белгија
Consorci de museus de la Comunitat Valenciana, Шпанија
Javni zavod mladi zmaji-center za kakovostno prezivljanje prostega casa mladih, Словенија
Културни центар Београда, Република Србија
Tipovej, Zavod za ustvarjalno druzbo, Словенија

Износ додељених средстава: 200.000,00 €

Данас, у окружењу које се мења брже него икад, окружењу које покреће брзи развој технологије, нових идеја, промена комуникације и навика људи, све индустрије долазе до момента у ком ће или одбити да се прилагоде новим околностима и имаће проблема на тржишту, или ће прихватити те промене и употребиће их у своју корист. Ово се односи на све послове данас, а исто се односи и на културу и уметност. Савремена уметност и култура, окружене овим променама, остале су недоступне за обичне грађане. Проблеми у њиховим односима јављају се на два нивоа: начин комуникације између културних оператера и младих људи и иновације у смислу садржаја који се нуди. Оба ова нивоа морају да им постану примамљивији и привлачнији. Постоје нове пословне стратегије, модели комуникације, а чак и нови догађаји у овом пољу, међутим ниједан од њих не нуди културним оператерима пакет све у једном. Као последица, пошто одрживост културе и уметности зависе од публике, конзумената и купаца који нису привучени, имамо ситуацију у којој се уметничка заједница суочава са егзистенцијалним проблемима.

Пројекат BITE of Art бави се употребом приступа који је пан-европски + свеобухватан + са више интересних страна у увођењу иновативних пословних модела савремене уметности који ће осигурати финансијску одрживост културних оператера употребом нових управљачких и маркетиншких алатки у привлачењу нове младе публике. Овај пројекат представља заједничку визију културних и уметничких институција из Шпаније, Словеније и Србије да уведу иновативне праксе у рад културних оператора, обликујући тако пут мејнстриминга савремене уметности међу млађим суграђанима. BITE CABM комбинује модерну маркетиншку, пословну и комуникациону експертизу са иновативним догађајима и извођењима савремене уметности, тако стварајући свеобухватни пакет који за циљ има да редефинише приступ савременој уметности и њеном присуству на циљном тржишту, таргетирањем млађих људи као нове публике савремене уметности.