Коларчева задужбина, петак, 8. новембар у 10 часова
Радионица има за циљ да се из тачака преклапања личних хабитуса полазника и структуре поља уметности развију њихове личне референцијалне мапе света визуелне уметности, какве су још почетком двадесетог века цртали уметници попут Маринетија и Пикабије, а његовим крајем и кустоси попут Ренеа Блока и Харолда Земана.
Уводно предавање ће представити стратегије когнитивног мапирања и историју мапирања поља визуелне уметности. Практичан рад који ће потом уследити биће усмерен ка преобликовању представљених мапа и генерисању визуелних приказа поља уметности као оквира личног деловања.
Резултат првог радног блока од два сата биће шематски прикази света уметности из личне позиције полазника, у виду мапа и графикона. У другом радном блоку они ће бити дискутовани, међусобно поређени и донекле визуелно уједначени.
На крају ће уз помоћ визуелне уметнице Шејме Фере они бити и уведени у оквир колажне публикације фанзинског типа, која ће бити умножена фотокопирањем.
Коме је намењена?
Очекујемо пријаве професионалаца у култури чије се деловање делимично или у потпуности одвија у пољу савремене визуелне уметности. Број учесника је ограничен на 15 особа, а списак учесника ће бити објављен на нашем сајту након истека рока за пријаву.
Која знања и вештине учесници стичу?
Учесници радионице ће стећи вештине које се односе на 1) примену принципа когнитивног мапирања у пракси, 2) диференцијално одређивање личне позиције у оквиру структуре поља уметности, 3) референцирање своје позиције кроз селекцију релеватних референци за њу, 4) визуализовање тако сачињене когнитивне схеме, 5) тумачење и међусобно поређење таквих визуелних приказа из историје.
Како се пријавити за учешће?
За учешће се можете пријавити слањем пријаве на електронску адресу: reg.kreativnaevropa@gmail.com, до петка, 1. новембра 2019. године. Пријава треба да садржи:
– име и презиме особе која се пријављује;
– занимање и назив установе или организације коју представља (уколико је то случај);
– претходно искуство у домену уметничког стваралаштва или продукције у пољу уметности (до четири реченице);
– мотив за учешће у радионици (до четири реченице);
Ко води радионицу?
Радионицу воде уметнице Шејма Фере и Тијана Саватић и кустос Стеван Вуковић.
Шејма Фере је визуелна уметница. Студирала је сликарство на Академији лепих уметности у Београду, теорију уметности и медија, на Интердисциплинарним студијама на Универзитету уметности у Београду, и графику, на Факултету ликовних уметности, на Универзитету уметности у Београду. Студијски је боравила на Мис Балтазар лабoраторији, у Бечу 2015, у оквиру програма галерије Luis Adelantado у Валенсији, 2016, као и на Летњој уметничкој академији, у Салцбургу 2017. Самостално излаже од 2005. године. Један од главних медија у којима реализује своје радове су колажи, које излаже још од изложбе под називом Рециклоколажи, одржане у галерији Стара Капетанија, у Земуну 2015. Тренутно припрема изложбу под називом Триколажа, која ће се крајем ове године одржати у галерији Студентског културног центра Крагујевац. Своје колажне радове, а често и радове других уметника настале на радионицама, попут Бијанала у Оставинској 2017, форматира у оквир фанзина. Неки од њених фанзина биће октобра ове године представљени и на изложби која пружа преглед самосталних уметничких пројеката у формату књиге, у оквиру издавачке платформе Art Encounters бијенала у Темишвару, у селекцији коју раде Тијана Саватић и Стеван Вуковић.
Тијана Саватић је песникиња и ауторка пројеката који се одвијају у виду радионица. Студира на катедри за Општу књижевност и теорију књижевност на Филолошком факултету Универзитета у Београду. Њене песме су објављене у зборнику регионалне поезије Рукописи из Панчева, 2018, и у темату (Не)видљива књижевност – Београдска алтернативна сцена, загребачког часописа Тема, ове године, као и на сајту Pancevo.city и на приватним блоговима, ранијих година. Била је укључена у рад фестивала Читам Читаш у Београду, и једна је од оснивачица вишемедијског пројекта Прочитај ме, у Панчеву. Ауторка је пројекта Огледи о рефлексивној женској лирици, који се одвија у виду радионица јавних извођења поезије ауторки са актуелне сцене у Београду и околини, а као производ има низ изведбених догађаја и серију публикација. Прва од њих, под називом Жедне преко собе, реализована је септембра ове године. Од септембра 2018. са
Стеваном Вуковићем води кустоску радионицу Изложботворница, за студенте историје уметности, која ће децембра 2019. године резултовати ауторских изложбама полазника у београдским галеријским просторима. Чланица је ауторског тима који осмишљава и води радијску емисију Сценирање, која слушаоцима нуди преглед догађаја са независне културне сцене Србије, на Радиопарату у Београду. Заједно са Стеваном Вуковићем ради на изложби која пружа преглед самосталних уметничких пројеката у формату књиге, у оквиру издавачке платформе Art Encounters Бијенала у Темишвару.
Стеван Вуковић је историчар уметности и кустос. Дипломирао је филозофију на Филозофском факултету Универзитета у Београду, похађао постдипломске студије на истом одељењу, као и студије теорије уметности у на Jan van Eyck Akademie у Мастрихту и студије уметности у јавном простору на Bauhaus Dessau. Добитник је Награде Лазар Трифуновић, за текст о визуелној уметности објављен у Србији 1998. и награде Друштва историчара уметности за најбољу изложбу у Србији 2003. године (за изложбу у Музеју савремене уметности у Београду, коју је осмислио и реализовао заједно са Зораном Ерићем). Од 1996. ради као самостални кустос. Реализовао је већи број ауторских и коауторских изложби, међу којима се издвајају: Друго југословенско бијенале младих,
Конкордија, Вршац (1996) , Балкан Конзулат: Мисија Београд, Ротор Галерија, Грац (2002), Urban Fog of Belgrade Urban Drift, Берлин, (2003.), Belgrade in Art Inc. Seccesion, Беч (2004), A documentary Approach, Kunstverein München (2004), Када отворим очи видим филм, Модерна галерија, Љубљана, (2010/11), Последња младост у Југославији, Музеј историје Југославије, Београд (2011/12), Пред судом, Галерија Надежда Петровић, Чачак (2016). Водио је галеријске програме у Галерији Ремонт, Дому oмладине Београда, Галерији О3ОНЕ, и у СКЦ-у. Његов рад у оквиру радионица наведен је као листа пројеката у оквиру којих су развијана специфична знања која се овде преносе.
Најновија вест
Najnovija vest
Latest news