Радионица у области књижевног издаваштва: Уредник у издаваштву данас

Радионица у области књижевног издаваштва: Уредник у издаваштву данас

08/10/2019

Коларчева задужбина, петак, 8. новембар у 10 часова

Програм радионице је осмишљен тако да одговара на питање: које вештине и знања мора да има уредник издавачке куће данас? Некада је био задужен само за креативни процес одабира књига, креирања издавачког концепта, рада на ауторском тексту или преводу. Међутим, данас, услед недостатка средстава, професија уредника покрива више позиција, па и дијапазон његових интересовања и знања мора бити неупоредиво шири. Стога је неопходно поново редефинисати појам уредника у издаваштву данас.

Радионица уводи у процес усавршавања на више нивоа:

1) Ниво општих знања: беспрекорно познавање материје која је уредникова ужа специјалност (нпр. светска, домаћа књижевност, језик, психологија, филозофија), и опште образовање (поп култура, политика, историја…).

2) Ниво конкретних вештина: основно владање вештинама које уредникови стручни сардници зову својим специјалистичким занимањем (граматика и правопис; прелом и дизајн текста; страни језици; друштвене мреже и маркетинг; познавање и имплементирање нових пословних модела; комуникација и преговарање са ауторима и агентима.

3) Вештине конкурисања за домаће и међународне грантове: уредник мора да зна како да осмисли концепт пројекта који жели да понуди иностраним партнерима, да га добро образложи и презентује, а на крају и да га спроведе у дело онако како је то предвиђено самим пројектом: прецизно, на време и квалитетно.

У првом делу радионице, вође радионице би пролазиле кроз сва три наведена нивоа која би полазницима радионице пружила увид и солидну основу у даљем оспособљавању за занимање уредника у издавачкој кући, али и менаџера пројеката за међународне грантове.

Коме је намењена?

Радионица је намењена професионалцима у култури који раде у пољу књижевног издаваштва, а нарочито онима који планирају да покрену или су тек основали издавачку кућу. Такође, за учешће се могу пријавити и организације које имају издавачку делатност, попут универзитета и библиотека, а које нису биле активне у том пољу.

Која знања и вештине учесници стичу?
У оквиру радионице учесници ће имати прилике да се упознају с основама уредничког процеса у књижевном издаваштву; основама комуникације са страним агентима; основама конкурисања за стране и домаће грантове.

Како се пријавити за учешће?
За учешће се можете пријавити слањем пријаве на електронску адресу: kreativnaevropa.izdavaci@gmail.com, до петка, 25. октобра 2019. године. Пријава треба да садржи:
– име и презиме особе која се пријављује;
– занимање и назив организације коју представља.

Ко води радионицу?

Александар Шурбатовић је завршио Општу књижевност са теоријом књижевности на Филолошком факултету у Београду. Има петнаестогодишње уредничко искуство, а последњих шест година је био главни и одговорни уредник у Издавачкој кући Дерета. Потписао је око 300 наслова као уредник. Радио је као пројект менаџер или консултант на 6 пројеката Креативне Европе и исто толико их је и добио. Такође, добитник је око четрдесет националних грантова за различите издавачке куће у Србији. Од 2019. основао је своју издавачку кућу и агенцију за уређивање књига Блум. Посебно је поносан на тим својих стручних сарадника, које је углавном сам припремао и оспособљавао за уреднички и лекторски рад. Аутор је три збирке песама и једног романа.

Тијана Петковић је завршила Српски језик и књижевност као студент генерације. Мастерирала је 2018. на смеру Српска филологија са темом Концепт греха у савременом српском језику. Добитник је Доситeja стипендије Фонда за младе таленте, као и Награде Радмила Милентијевић за најбољи мастер рад. Радила је као лектор, а затим и као извршни уредник у Издавачкој кући Дерета, а тренутно ради у Издавачкој кући Блум на истој позицији.
Неке од важнијих референци:

Alienation and Identity in Contemporary European Literature – 8 Books To Be Translated Into Serbian – за Дерету доо, 2016 – пројект менаџер и уредник издања;
(In)Tolerance – Seven Awarded European Writers – за Дерету доо, 2016 – пројект менаџер и уредник издања;
The Sharjah International Book Fair (SIBF) 2016 – предавач и учесник мечмејкинг програма;
Salone Internazionale del Libro di Torino, 2014; 2017 – предавач и учесник мечмејкинг програма;
Tempo di Libri, Миланo 2018 – предавач и учесник мечмејкинг програма;
Осмишљавање и реализација маркетиншке кампање „Да ли је књига скупа” у којој је заједнички учествовало 8 издавачких кућа са преко триста билборда широм Србије;
Око 300 уређених и потписаних издања у српском издаваштву;
Више од 20 међународних сајмова књига;
Свакодневна комуникација са страним агентима за права.