Make it new!

Make it new!

23/10/2018

Nosilac projekta: Kulturni centar Mladost, Srbija

Kulturni centar Travno, Hrvatska

Omladinska udruga Axiom, Bosna i Hercegovina

Maximum grant awarded: 64,357.00 €

*Ovaj projekat je sufinansiran kroz podršku projektima saradnje koji se odnose na Evropsku godinu kulturnog nasleđa 2018

Projekat partnerske saradnje organizacija (sa različitim pravnim statusom), iz tri države – Kulturnog centra Mladost iz Futoga (Srbija), Kulturnog centra Travno iz Zagreba (Hrvatska) i Omladinske udruge Axiom iz istočnog Sarajeva (Bosne i Hercegovin) za osnovni dugoročni cilj ima očuvanje elementa kulturnog nasleđa – veština izrade narodnih nošnji sa pripadajućim tehnikama. Projekat je usmeren na podizanje svesti o značaju elementa kulturnog nasleđa, a svi partneri već godinama aktivno rade na ovom procesu.

Međusobna saradnja sva tri partnera traje već duže od 5 godina. Rezultat te uspešne saradnje su zajednička učešća na različitim događanjima, zajedničke aktivnosti sa ciljem razmene znanja, iskustava, novih saznanja iz oblasti očuvanja elemenata kulturnog nasleđa, zajednička restauracija i izrada novih narodnih nošnji, nakita i oglavlja, organizacija stručnih skupova i novih događanja sa ciljem prezentacije kulturnog nasleđa. Sva tri partnera već duži period iskazuju želju za zajednički projekat koji bi imao nekoliko specifičnih ciljeva usmernih na širenje svesti i značaja o kulturnom nasleđu i stvaranje novih vrednosti koji će dugoročno uticati i na daljnju saradnju i eventulane nove projekte.

Aktivnosti projekta usmerene su na promociju i očuvanje veština izrade narodnih nošnji, nakita i oglavlja koji su već decenijama bitan element nasleđa i vekovima unazad radi se na očuvanju istog. Strategije projekta usmerene su na različitu publiku, od najmlađih generacija (memory game), mladih ljudi zainteresovanih za nove tehnologiju i njihovu primenu u očuvanju i prezentaciji baštine, stručna lica (edukacija, istraživački proces), zainteresovana lica za čuvanje veština i tehnika izrade (edukacija, primena u svakodnevnom životu, proširenje saznanja) i globalnu publiku koji su posetioci različitih aktivnosti koje se već godinama održavaju u organizaciji sva tri partnera. Projektne aktivnosti podeljene su u nekoliko paralelnih osi koje ce se istovremeno implementirati tokom projektnog perioda i usmerene su na siroku publiku razlicitih generacija i obima interesovanja u sferi nasleđa.

Menadžement projekta pri izradi time table vodio je računa i o EYCH 2018 te je u 2018. godini naglasak na prezentaciji elementa kulturnog nasleđa i približavanju mlađim generacijama. Pored memory game i mobilne aplikacije. U okviru projekta biće održane tri petodnevne radionice na kojima će se proučavati i primenjivati pet veština za izradu nošnji i biće izrađeno ukupno dvanaest nošnji, koje će biti prikazane na izložbama u sve tri zemlje – partenera na projektu.