Z Elements: Artistic experiences and exchanges to attract a younger audience through Transmedia co-creations

Z Elements: Artistic experiences and exchanges to attract a younger audience through Transmedia co-creations

01/08/2019

Nosilac projekta: Fundacion municipal de cultura de Avilés, Španija

Artesis Plantijn hogeschool Antwerpen, Belgija

Asocijacija Kulturanova, Republika Srbija

Ecole superieure Europeenne d’art de Bretagne, Francuska

Fondazione Accademia di Belle Arti di Verona, Italija

Iznos dodeljenih sredstava: 200.000,00 €

Generaciju Z čine mladi ljudi koji su odrasli tokom godina ekonomske krize, uglavnom oni koji su rođeni od sredine 90-ih godina do 2010. godine. Oni predstavljaju 25% svetske populacije i imaju veliki uticajni kapacitet koji ih čini očiglednim ciljem, a naročito za kulturne i kreativne industrije (KKI) i institucije. Ova generacije smatra se prvom gde je rasprostranjena upotreba digitalnih sadržaja, pošto su odrasli stalno povezani u više-ekranskoj sredini, i poznato im je sve što se odnosi na internet i digitalni multi-tasking. Usled njihovog digitalnog profila, brojne tradicionalne kulturne institucije i umetnici susreću se sa problemima u njihovom privlačenju i uključivanju.
Cilj projekta je da se razviju umetnički doživljaji i razmene da bi se istražilo kako tradicionalna i analogna umetnička iskustva mogu da uključe i privuku mlađu publiku iz generacije Z, i kako mladi ljudi mogu da doprinesu razvoju ovakvih podsektora kroz sukreativne procese usmerene na razvoj transmedijalnih digitalnih prozvoda koji pričaju priče.

U ovom okviru, Z Elements će imlementirati niz aktivnosti kako bi dostigao sledeće ciljeve:

● Razvoj publike

Kroz uključivanje 75 mladih volontera u radove sukreiranja i sukuratorstva, njihovo učešće u radionicama sa umetnicima i koverzija u elektronske reportere.
Ovaj projekat takođe će razviti istraživanje u cilju identifikovanja i mapiranja dobrih praksi i trendova usmerenih na elektronsku distribuciju kulturnih dobara koja na bolji način dolazi do mladih ljudi.

● Mobilnost

Kroz učešće 20 umetnika iz različitih oblasti u 4 umetničke rezidencije u cilju stvaranja radova koji su inspirisani klasičnim elementima (Voda, Vatra, Zemlja i Eter), i kasnija distribucija radova kroz društvene mreže i platforme.

● Podizanje kapaciteta – nove digitalne veštine

Treniranje učesnika za transmedijalno digitalno pričanje priča kroz ad hoc radionice i vođene „učenje rađenjem“ transformacione procese.