Jasna Jovićević: novi kontakti i saradnje u okviru i-Portunus programa

Jasna Jovićević: novi kontakti i saradnje u okviru i-Portunus programa

30/03/2021

 

Kako biste opisali iskustvo realizacije vašeg projekta uz pomoć i-Portunus programa?

I-Portunus program mi je omogućio da profesionalno sarađujem sa umetnicama iz Hrvatske i Austrije u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, kao i u leto 2019. godine, na Golom otoku, u sklopu programa Evropske prestonice kulture Rijeka 2020.

Na projektu „Improvizovani događaji“ sarađivala sam sa vizuelnom umetnicom Andrejom Kulunčić, koreografkinjom i plesačicom Zrinkom Užbinec i vokalistkinjom Annette Giesriegl. U projektu umetnice istražuju mogućnost dijaloga i razmene ideja kroz improvizaciju, kako bi ostvarile interakciju u širokom rasponu svojih područja delovanja. Cilj je bio ostvarivanje zajedničke umetničke prakse nastale na raskršću prostora, pokreta i zvučne artikulacije unutar prostornih, semantičkih i političkih potencijala zadatog prostora. Elementi individualnog izražavanja se više ne ograničavaju na afektivne reakcije datog i jednoličnog umetničkog polja. Tokom ovog stvaralačkog događaja, prepoznaju se stalno obnavljajuće nepoznanice. Princip jednakosti različitih umetničkih tehnika unutar procesa, može obrazovati novu praksu čiji je ishod potencijalni originalan vokabular novih izraza. Tokom 2019. godine izvedeni su istraživački susreti/probe, radionice u različitim gradovima sa lokalnim umetnicima i decom, otvorena proba, i dva izvođenja u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu.

Po prvi put sam imala dobro iskustvo u logistici i strukturi apliciranja i izveštavanja, gde je proces bio jednostavan, logičan i lak za ispratiti. Nije bilo suvišne papirologije i birokratije. Veoma dobro iskustvo i u tom pogledu.

Kakve mogućnosti  i/ili izazove Vam je donelo učešće u ovom programu?

Kroz ovaj program sam imala prilike da učestvujem u višemedijskom umetničkom stvaralaštvu sa priznatim umetnicama iz svojih domena prakse. Ova vrsta kolaboracije je duboko uticala na moj lični umetnički vokabular te razvila nove mogućnosti izražavanja. Povezivanje sa regionalnim umetnicama je omogućilo dalju uspešnu saradnju i nove projekte u budućnosti. Osim s umetnicama s kojima sam direktno sarađivala na projektu, uspostavila sam veoma dobru i duboku saradnju s ostalim muzičarima i izvođačima lokalne zagrebačke scene, što se nastavilo kroz zajedničke nastupe s njima.

Koje veštine i znanja ste razvili zahvaljujući ovom iskustvu? Kakav uticaj je ova prilika imala na razvoj vaše karijere?

Nakon uspešne saradnje 2019. godine imali smo zakazane nove radionice i izvođenja u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, kao i na Golom otoku, ali zbog trenutne epidemološke situacije, naša saradnja je odložena za 2021. godinu. Nadam se da će se projekat uspešno nastaviti kada nam uslovi budu dozvolili. Ovaj projekat je unikatan jer eksperimentiše s novim principima u izvođačkim praksama, načinu interakcije i procesa stvaranja.

Jasna Jovićević je izvođačica, saksofonistkinja, kompozitorka i doktorantkinja(teorija umetnosti) na Univerzitetu Singidunum u Beogradu, Srbija. Završila je studije džez saksofona na Muzičkoj Akademiji „Franz List „(Budimpešta) i kompoziciju na Jork Univerzitetu (Toronto). Jovićević je osvojiла nekoliko nagrada, takmičenja i rezidencija širom sveta. Izvodi originalnu muziku sa uglednim muzičarima, objavila je 5 solo albuma i mnoštvo sa drugima, predaje muzičku metodologiju i instruktor je joge. Zalaže se za afirmaciju žena u džezu, vodila je NSJO-Žene Balkana u džezu, bavi se multidisciplinarnim projektima i spaja nauku i umetnost. Sa radom „Sedim i Brinem za nju“, postala je nacionalna pobednica na AI Lab projektu, a bio je prikazan i na ArsElektronica Festivalu 2019.